Terima Kashi, Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu Terima Kashi, Java - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

Terima Kashi, Java

Door: Lisa Sentveld

Blijf op de hoogte en volg Lisa

11 Oktober 2016 | Indonesië, Jogjakarta

Salamat Malam
(goedenavond),

Het is hier 22.00 uur. Toch maar een een verhaaltje voor het slapen gaan. Een update van de afgelopen dagen om Java af te sluiten.
Op 9 oktober hebben we de trein naar Jogjakarta genomen, de reis duurde lang, vermoeiend, maar het was t waard! 8 uur puur natuur!

Iets wat nooit goed uitkomt
maar nu echt heuuul slecht getimed was....In de trein ongesteld geworden. Uhhhm en dan niet naar de wc kunnen, nou ja het kon wel maar in de trein was een wc waar je moet staan/hurken/knielen of god mag weten hoe die mensen dat voor elkaar krijgen in een wiebbelwagon? Misschien leggen ze de lat(lees wc bril) hier niet zo hoog.. We zagen al die mensen terugkomen met ondergezeken schoenen.
Smiddags gearriveerd in een mooi guesthouse in een leuke bar street, die we eigenlijk bij moesten boeken omdat we het volgende verblijf per ongeluk een dag te laat hadden geboekt. Dat heeft ook goed uitgepakt, vriendelijke mensen, super zwembad, goed ontbijt iets stoffige kamer maar voor die prijs super! Opniew veel toeristen gesproken en tips gekregen. Een stel uit Zweden waren recent getrouwd en deden een huwelijks reis van een jaar!!! Nooit verkeerd! Savonds lekker even in een leuk barretje gezeten en een drankje gedronken en potje gepooled. 10 okt hebben we rustig aan gedaan aangezien we al zoveel gereist hadden in de afgelopen dagen. We zijn op en neer naar de malioborro street geweest(shop straat). Hier heeft kim een leuke broek (lees tafelkleed) gekocht. Ondertussen weten we dat we constant genaaid worden wat geld betreft en hebben we van betrouwbare bronnen vernomen wat normale prijzen zijn voor bijvoorbeeld een ritje met de becak(fiets taxi) ipv de 60.000 IDR die we de eerste dag betaalde hebben we nu 25.000 betaald voor een ritje.
Iedere local vraagt of we zussen zijn best grappig !! We zeggen steeds maar no, friends! Gay zijn wordt niet gewaardeerd in moslim delen.. dus nu hebben we maar een bandje gekocht met de gay kleuren (alle kleuren van de regenboog, see fotos on facebook!) zodat wij ons in ieder geval connected voelen haha.

Vanavond een local ontmoet die vele toertjes heeft gemaakt met toeristen hij laat ze daarna in zijn boek schrijven. Beng Beng was zijn naam. Vele toeristen schrijven over de leuke dingen die ze meegemaakt hebben en onder andere katpoepchino met hem hebben gedronken. Het is waar, en misschien gaan we dit ook nog wel even proberen !
Ook kregen we een kruidnagel sigaret (kretek) van hem. Daar worden je lippen echt kneiter zoet van en ze hebben een helende werking! Wat wil je nog meer haha(nu paar pakjes gekocht) heel toevallig dat we het smiddags over die kruidnagel hadden. En heel toevallig dat we hem ontmoet hebben (toeval bestaat niet).

Vandaag hebben we de borobodur bezocht, dit is een boedistish heiligdom , een tempel en een van de zeven wereldwonderen.
we gingen georganiseerd en deden de sunrise tour, hiervoor moesten we om 4 uur al op. En al hadden we niet op hoeven staan, hadddn we tock wakker geworden. Om 4 uur begint de moskee hier te roepen, en laten wij nou net naast de moskee slapen.. maar goed sunrise tour dus, ja t was t bewolkt.. (no sunnie rise) Best een mooi gebouw, haha maar we hadden t al snel gezien.. 'wel heel veel stenen' zei een Duitser die we tegen kwamen in de bus terug. We waren om 10.30 al terug en bekaf.. even lekker gegeten en daarna een lang middag dutje gedaan.. tot 17 uur. Morgen gaan we naar een homestay dicht bij het vliegveld en gratis gebruik van wasmachine.

De Bromo vulkaan zouden we nog heen gaan maar is gevaarlijk hij is namelijk actief en drie dagen geleden is er een kleine uitbarsting geweest. Dus deze skippen we. Donderdag ochtend vliegen we naar Bali en gaan we met een boot naar Nusa Lembongan. Daarmee sluiten we Java af.

Terima Kashi Java!
(Thank you Java)

• 11 Oktober 2016 - 17:54

Mara Duivenkate:

Hey meiden,

Wat een leuk verhaal weer !! Jullie genieten duidelijk.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Weltrusten voor straks
    Xx

• 11 Oktober 2016 - 19:41

Paulien Sentveld:

hoi meiden
    had je natuurlijk al ff telefonisch gesproken maar enig om te lezen

slaap lekker en een goeie vlucht naar Bali xxx

• 11 Oktober 2016 - 20:32

Anita:

He meiden, wat super leuk om jullie berichten te lezen. Veel plezier en blijf genieten xxx

• 11 Oktober 2016 - 22:54

Carry:

Tjee zeg, wat een ervaring.. Gaaf om te lezen en doe voorzichtig. Xx

• 11 Oktober 2016 - 23:14

Denise:

Je schrijft precies zoals je het ook zou vertellen. Echt leuk om te lezen. :)
    Have fun meiden!

• 12 Oktober 2016 - 04:58

Lynn Kamphuis:

Kimmie (en Lisa)! Als je toch naar Nusa gaat, ik zit er nog tot zaterdag ;)