Wijze les: Luister naar je gevoel - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu Wijze les: Luister naar je gevoel - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

Wijze les: Luister naar je gevoel

Door: K&L

Blijf op de hoogte en volg Lisa

25 Oktober 2016 | Indonesië, Lombok

We wilden niet alweer schrijven maar toch hier een verhaaltje, omdat we al weer aardig wat mee hebben gemaakt. We zijn eerst een paar dagen in Canggu geweest, kustplaats naast Seminyak. Hier surfles gehad super leuk, halve zee opgedronken maar verder super heb zelfs 3x gestaan en Kim ging ook super goed zij heeft ook gestaan en het ging ook met haar schouder wel goed.
Daarna naar Seminyak geweest op de scooter op zoek naar een vliegticket bureau, we konden het niet vinden dus vroegen eerst een toerist information die wilde het wel voor ons boeken voor 850 000 IDR terwijl we het op internet voor 447000 hadden gezien dus weer verder gegaan en aan twee jongens gevraagd. Een jongen wilde ons er wel heen begeleiden.. security van een hotel, en zijn vriend zei anders blijft Kim toch hier wachten.. dus wij zeiden uhmm dacht t niet en wij stomme Hollanders toch weer onzeker of we niet opgelicht zouden worden. Omdat de jongens stom aan t lachen waren en ze in t balinees tegen elkaar praatte. Tijdens de rit echt op n drukke weg terecht gekomen en we hadden meerdere malen het idee zullen we hier gewoon snel n steegje incrossen.. maar uiteindelijk heeft deze jongen ons keurig bij de travel agency citylink afgezet en hebben we voor de prijs zoals op internet de vliegtickets naar lombok geboekt!!!.
Ons wantrouwen is niet geheel onterecht gebleken.... ik vertel:
maandag de 24e vlogen we naar Lombok. Onze vlucht zou om 16.10 vertrekken dit werd uiteindelijk 17.30. Dikke vertraging voor een vlucht die maar een half uurtje duurt.. we kregen allemaal een beker water en wat koekjes als survival pakket... uiteindelijk met n harde landing aangekomen op Lombok. Rond een uur of 19. Nog in Bali hadden we al een airBenB geboekt vlak langs de kust van Kuta(lombok). Ik had al contact gehad met de eigenaar en deze zou ons oppikken bij het vliegveld. Eenmaal aangekomen buiten kwamen er 100 mensen op ons af: "taxi?", "Hello where are you going?", " I have good price!" "Discount for you lady's", "need taxi miss" en iedere keer zeiden we "no thanks, we are waiting for a Friend". Ondertussen zochten we de menigte af om te kijken of mijn naam ergens op een bordje stond, maar mijn naam zat er niet tussen. Wachten dat deden we ook, we hebben gewacht en de eigenaar 5x gebeld en gesmst, geen whats app bereik dus moest wel op die manier maar we kregen hem niet te pakken. Uiteindelijk zei een jongen where are you going en hij zei dat hij wist waar het b&b was. Ik had er een slecht gevoel bij... en zei nog ik vertrouw het niet.. maar toch zijn we ingestapt. Beetje klaar met het wachten.. Weer een wijze les, altijd naar je gevoel luisteren. Hij wist dus niet waar het was.. we reden een heel stuk en hij bleef de naam maar herhalen van de b&b en hij ging vrienden bellen om te vragen waar het was. Maar hij wist het niet en sprak slecht Engels. Uiteindelijk zeiden we dat hij dan maar naar een restaurant moest rijden met WiFi, maar dat we hem niet gingen betalen.. (als we eerst maar ergens waren waar licht was en mensen), hij had ons immers niet afgezet waar we hadden afgesproken. Hier was hij het niet helemaal mee eens.. en we zeiden dat we anders de politie gingen bellen.. hij was boos en ging als een bezetene hard rijden. Eenmaal bij een restaurant zeiden we stop hier maar.. Ik bleef in de taxi en zei tegen Kim dat ze eerst de tassen uit de auto moest halen en toen die uit de auto waren ben ik uitgestapt en zijn we snel naar een restaurantje gelopen met blanken.. de eigenaar van het restaurant hebben we ingelicht over het probleem en de 'taxi chauffeur' ging eerst nog moeilijk doen maar we hielden voet bij stuk en keken hem niet meer aan. Ik zat te trillen als n rietje.. en vloekte een paar keer hevig.. gelukkig kunnen ze je niet verstaan haha.. eenmaal in een restaurantje kregen we de WiFi een beetje aan de praat en we dachten we zoeken wel een ander hotel. Op dat moment kreeg ik een berichtje van de eigenaar en belde hij dat zijn broer bij het vliegveld was en hij in Kuta, we vertelden bij welk restaurant we waren en hadden net een cola besteld. Met een minuut was hij er en pikte hij ons op. Hij vertelde dat zijn broer aan het wachten was bij het vliegveld maar dat hij net weer terug was gekomen. Gek was dat zijn broer bij aankomst bij de b&b gewoon bij het huis zat en er was maar een auto diegene waar wij net mee waren opgehaald. Vreemd verhaal allemaal. De b&b lag ver vanuit de weg, de eigenaar zelf kon zijn huis eerst ook niet meer vinden, en het was er niet bepaald schoon, het stonk er naar hond en kat(katwaskrols) ook hadden we geen dekens. Toch kreeg deze hele goede beoordelingen. We zijn maar gaan slapen, morgen is alles misschien beter...
Ons gevoel was nog niet beter dus we zijn weggegaan uit het huis en hebben een ander homestay geboekt. Daar gelukkig grote kamer en alles schoon en fris. Nu blijven we daar twee nachten en worden onze kleren lekker gewassen.

• 25 Oktober 2016 - 10:29

Lisa:

Herkenbaar. Is weer een mooie les geweest. Gaat je maar 1 keer gebeuren.
    Liefs

• 25 Oktober 2016 - 11:29

Rina:

Gelukkig goed afgelopen! Wel een mooi verhaal voor straks :-P

• 25 Oktober 2016 - 11:41

Paulien:

goed dat wij niet alles horen haha jeetje wat een verhaal weer pas asjeblieft op
    liefs pap en mam

• 25 Oktober 2016 - 22:23

Bart En Wil:

Zo maak je nog eens wat mee! Zeker geen doorsnee vakantie.
    Maar blijkbaar denken jullie goed om elkaar!

Groet vanuit een inmiddels donker Heiloo

• 26 Oktober 2016 - 11:41

Bianca: