Tetebatu, 3 days in the jungle - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu Tetebatu, 3 days in the jungle - Reisverslag uit Lombok, Indonesië van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

Tetebatu, 3 days in the jungle

Door: L&K

Blijf op de hoogte en volg Lisa

31 Oktober 2016 | Indonesië, Lombok

Hi there,

Wat hebben wij een paar fantastische dagen gehad.. Dagen om nooit meer te vergeten. Na Kuta Lombok zijn we doorgereist naar Tettebatu het hoge midden van Lombok, tetebatu ligt in de bergen vlak bij de Rinjani vulkaan en is nog niet erg toeristisch. Accommodatie geboekt: Dream Catcher Camp, we hadden hierover gelezen: een plek voor een local experience en midden in de jungle.. omdat het nog niet beschikbaar was hebben we eerst overnacht in een andere accommodatie. Dit was prima, super aardige mensen ontmoet waaronder Julien, een jongen uit Duitsland. Met hem zijn we meteen 's middags bij aankomst op pad gegaan en hebben we een lange wandeling door de rijstvelden gemaakt met super uitzicht. Ook zijn we alvast even langs onze volgende bestemming gelopen. Wat een fantastische locatie! Bij aankomst kregen we meteen koffie en thee aangeboden en bood Sam, de 20 jarige eigenaar van het camp, aan om ons de volgende dag vroeg op te halen zodat we op tijd op pad konden voor een wandeling door de jungle. Julien mocht ook mee met de tour ondanks dat hij niet verbleef bij het camp. Het voelde meteen al super gastvrij.. de kok(een vrouw die voor 2,10 per dag de hele dag helpt op het camp met schoonmaken en koken) had zelfs gekookt voor ons, wat we niet helemaal begrepen hadden.. dus wij zijn op de terugweg bij een warung gaan eten, toen we Sam tegen kwamen en hij vroeg waarom hebben jullie niet bij ons gegeten? Wij wisten niet dat ze een hele maaltijd aan het bereiden was dus we voelde ons erg schuldig. Bij terugkomst op onze eerste bestemming met zijn alle muziek gemaakt, zingen, gitaar, en djembé en een biertje er bij.. de volgende morgen dus vroeg opgehaald door Sam en Roland ( Roland is een Nederlander en is daar als vrijwilliger nu al twee maanden). Na de koffie zijn we meteen de grote wandeling gaan maken, uitleg gehad over hoe de rijst wordt geplant en geoogst en over de verschillende soorten rijst, ook hebben we de locals geholpen met het planten van rijst, super gaaf!! Jules heeft een boom beklommen en daarna naar het monkey forrest geweest, zwarte en grijze apen gezien. toen het begon te hozen zijn we terug
gegaan! Smiddags kaartspelletje gespeeld en Rice wijn gedronken om
Op te warmen en Savonds een lekker kampvuurtje gemaakt, geleerd hoe bomen te kappen met een manchette, kennis gemaakt met Spidy(een ENORME spin) en nog meer Rice wijn gedronken, ondertussen werd Bob(de kip) geslacht voor het avondeten.. nooit gedacht dat Lisa Bob2 de volgende dag zou slachten voor het avondeten. Met een onthoofding tot gevolg.. nooit geweten dat de hoofd en de romp nog apart van elkaar bewegen als het hoofd er af is.. (aha vandaar kip zonder kop ":| blond). De kip hebben we lekker bereid op het vuur en was echt verrukkelijk trouwens!! We zouden eigenlijk maar 1 nacht blijven maar we vonden het zo gaaf daar dat we nog een nacht zijn gebleven. De volgende dag een tour lang de watervallen gemaakt en lekker gedouched onder de waterval.. nog meer lekker gegeten gewoon met de handen(heerlijk back to THE basics) en gezellig gekletst en savonds weer een kampvuur. De volgende ochtend zijn we speciaal uitgenodigd bij Sam zijn vader, Sam zijn vader is een Zwitser, die nu 25 jaar in Indonesie woont. Zijn vader heeft een soort café die alleen op zondag open is zodat een scholier van 14 het café kan "runnen" om zo de taal te leren en te ontwikkelen. Een wijze man die graag mensen dingen wil leren. We mochten boogschieten, het meisje van 14 deed yoga met me en we kregen koffie en thee. En daarna een rondleiding door zijn huis(tuin) super mooie omgeving vlak bij Sams

Sam Thank you so much for everything !!
Somewhere over the rainbow way up high... there's a land that i dreamed of..

Nu op naar Gili air om daar onze laatste week in indonesie te relaxen!
(Foto's on Facebook)

• 31 Oktober 2016 - 07:38

Corina:

Lisa een kip slachten???? Nooit verwacht dat je dat zou doen.
    Mooi verhaal weer meiden. Ik ga er altijd helemaal voor zitten om dit te lezen. Veel plezier x

• 31 Oktober 2016 - 13:19

Paulien:

Geweldig leuk weer om te lezen en wat zien jullie er lekker ontspannen uit

• 31 Oktober 2016 - 19:41

Marian:

Hee Lisa en Kim, leuk om jullie berichtjes te lezen.
    Geniet van jullie laatste week in Indonesië.
    Groetjes xx

• 31 Oktober 2016 - 20:32

Denise:

Dit klinkt geweldig!!!! Genieten.... xxx

• 04 November 2016 - 07:06

Elizabeth Witdoeckt:

Een leuk rijsverslag. Ik ben een tante van Corina Bakker en ik woon in California. Ik was een paar jaar geleden ook in Java, een enorme ervaring. Ook Singapore en Bali waren ergooi. Geniet maar lekker.

• 05 November 2016 - 15:11

Bart:

Voor die grijze aap had je niet helemaal naar Indonesië gehoeven! Die had je ook in Egmond bij New Voice kunnen zien (ha, ha).

Veel plezier samen verder he!