Bedbugs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu Bedbugs - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

Bedbugs

Door: K&L

Blijf op de hoogte en volg Lisa

08 November 2016 | Thailand, Ayutthaya

SawadeeKa,

Inmiddels zijn we al een paar dagen in Thailand. Onze laatste dagen in Indonesië waren leuk. Gili air(eilandje) was best mooi, maar we hadden het mooier verwacht. Het was een klein eiland in een uur hadden we het hele eiland rondgelopen.. Op een gegeven moment toen we savonds in een restaurant aten.. voelden we allebei van alles jeuken en ik zag op Kim allemaal beestjes lopen. We werden aangevallen door BEDBUGS! Dit zijn een soort luizen die in bed zitten maar ook in meubels en gaan op kleding zitten en leggen eitjes. En voor je het weet zit al je bagage en kleding onder. Dit komt vaak voor in hostels en dorms. Het was heel toevallig dat Kim smiddags had gegoogled over die bedbugs.. Kim zat onder een stuk of 8 van die dingen.. we zijn snel naar huis gegaan en ondertussen was ik al panisch geworden. Misschien kwamen ze wel vanuit het hostel waar we nu zaten en zat al onze kleding onder.. Ik zei we doen onze kleren buiten uit en we gooien alles weg en gaan douchen... Kim vond dat zonde maar het was zowaar een bevel van mij. We keken al onze bagage en het bed na waar gelukkig niets zat.. echt geluk dat we het optijd ontdekten.
Omdat we dicht bij het AirPort wilde zijn voor onze laatste dagen besloten we toch naar Kuta (Bali) te gaan. Vanaf Gili air vertrokken we met de boot naar Pandang Bay, (heftig bootreisje, hoge golven), waar we met een busje werden opgepikt en naar Kuta werden gebracht. In het busje zaten een aantal Nederlanders, leuk met hun gekletst en omdat we nog geen accommodatie hadden geboekt besloten we met een Nederlands paar mee te gaan, zei gingen naar een hostel met zwembad. Hier hebben we twee heerlijke laatste dagen gehad. Kuta leek ons in eerste instantie niet leuk en te toeristisch, dat was het ook.. maar toch een erg gezellig plaatsje. Savonds nog even lekker een aantal cocktails weggewerkt tijdens happy hour (gevolg Lisa = Lam, )

Aangekomen in Bangkok, mandy en Sidney ontmoet ( zusje van Lisa en vriend). Ook heel toevallig Björn en Sophia( zus van vriendin van Kim) tegen het lijf gelopen in de stad. Twee super leuke dagen gehad, Bangkok was ook leuker dan verwacht. We zaten in een gunstig gelegen hostel dicht bij khao san road(de uitgaansstraat van Bangkok).. op één dag 13 km gelopen door de stad, door Chinatown, op zoek naar de pier waar we met de local boot voor 14 bath= 0,36 cent over de rivier zijn gevaren.. en uiteindelijk een groot shoppingscentrum bezocht waar het echt gigantisch was.. en als afsluiter bij de MAC gegeten... onze duurste maaltijd tot nu toe haha.. Gister zijn we met de trein naar ayuthaya gegaan( historische stad). En hebben we een een tempel bezocht. Vanavond gaat er weer wat spannends beginnen, dan gaan we met de nacht trein naar chiang mai..

Jullie horen van ons!!

Groetjes K&L

• 08 November 2016 - 08:36

Rina:

Brrr! Krijg nu al jeuk! Goede beslissing Lisa! Weg ermee :-)
    Spannend met de trein. Zie je volgende stukje weer tegemoet!
    Groetjes uit het Zaanse!

• 11 November 2016 - 18:47

Bart:

Zo'n boottochtje kost bij ons toch óók zo'n 36 ...... Euro (met z'n tweeën). Ziet er nog steeds geweldig uit en dan ook nog 'stomtoevallig' familieleden tegen het lijf lopen! Fijne voortzetting van deze geweldige reis.