Chiang Mai- Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu Chiang Mai- Pai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

Chiang Mai- Pai

Blijf op de hoogte en volg Lisa

14 November 2016 | Thailand, Chiang Mai

Haalloooo,

Inmidddels hebben we al weer heel wat mooie dingen gezien. Na Bangkok zijn we met de nachttrein naar Chiang Mai gegaan. Leuke ervaring nog redelijk goed geslapen ook! Je hebt gewoon een bedje in de trein, die ze voor je opmaken. Wij hadden allebei een bovenbedje, gelukkig zijn we niet zo groot want het was erg smal. We hoorden ook van mensen die het vreselijk vonden vanwege kakkerlakken maar wij hadden een schone coupe. In Chiang Mai( in het noorden) aangekomen eindelijk weer wat kleding laten wassen(werd tijd). We zijn maar heel kort hier geweest omdat we naar Pai gingen met de bus. Een tour van een paar uur en 762 haarspeldbochten.. kots misselijk dus.. maar wat een prachtige natuur. We wilde het eerst op de scooter doen maar Kim had wat problemen gekregen met haar huid, huidontsteking.. hiervoor zijn we in Chiang Mai eerst nog naar het ziekenhuis geweest. Wat een mooi ziekenhuis om te zien en best goed georganiseerd, dit viel ons echt mee.. We hadden gezegd dat we om 13 uur de bus moesten nemen naar Pai, met een uur waren we weer buiten en was Kim ingeschreven, onderzocht door een infectiedokter, controles werden gedaan, hup langs apotheek in t ziekenhuis een zalf meegekregen, aftikken en klaar.. om 13 uur haalden we de bus naar Pai! Fantastisch! In Nederland is het "zo goed geregeld", als je bij de SEH aankomt moet je eerst drie uur wachten voordat je geholpen wordt of eerst langs de huisarts gaan voordat je naar het ziekenhuis mag!! Dit ging eigenlijk veel sneller en efficiënter!
Maar goed, in Pai aangekomen.. wat een leuk dorpje en een mooie omgeving, mee met een tour geweest en zelf nog even op de scooter getourd en mooie natuur gezien, waterval, grot, hotspring, uitzichtpunt, leuke mensen ontmoet. Savonds kan je in Pai lekker over straat lopen en gewoon langs de weg allemaal lekkere hapjes halen, kip of varkens stokjes (soort saté), broodjes, pizza, vis, groenten, heerlijke pannenkoeken met Nutella noem maar op en leuke kroegjes. Nou hier hebben we echt veel gegeten dus (en gedronken haha). Na die drank heeft Lisa wel wat darm probleempjes gekregen.. maar hopelijk gaat het snel weg. In pai zou ik (Lisa) echt graag motor rijden wat een fantastische omgeving en mooie wegen!! Misschien kom ik daar nog eens voor terug.. nu zijn we weer terug in Chiang mai voor het Loy Kratong festival(lampionnen festival). schijnt een indrukwekkend festival te zijn waar ze allemaal ballonnen en lichtjes op de rivier en in de lucht laten. Morgen gaan we waarschijnlijk overdag een cooking class doen in de natuur.. wij vermaken ons nog prima! (Hé we hoorden dat Sinterklaas er al weer is, vliegt de Tijd zo hard? :O doe m de groeten!)

Doeiiiiiiiii x van ons

• 14 November 2016 - 06:49

Lisa:

Klinkt weer goed meiden.
    Hopelijk gaan de darmproblemen snel weg en Kim haar infectie ook.
    Al lekker aan de buckits gezeten?
    Heel veel plezier girls!

• 14 November 2016 - 08:28

Denise:

Mooi!!!
    Heel veel plezier bij het festival. Xxx

• 14 November 2016 - 17:02

Pap En Mam:

mooi weer om te lezen jullie genieten lekker
    liefs pap en Mam

• 14 November 2016 - 20:34

Marian:

Hee meiden, wat leuk jullie verhalen weer te lezen, kan me voorstellen dat jullie je nog prima vermaken.
    Veel plezier meiden! xx

• 16 November 2016 - 09:31

Corina:

Hey Meiden,

De tijd vliegt alweer voor jullie en wat hebben jullie al een mooie verhalen geschreven. Genietse xxx