TIME FLY'S(Ghana) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu TIME FLY'S(Ghana) - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Lisa Sentveld - WaarBenJij.nu

TIME FLY'S(Ghana)

Blijf op de hoogte en volg Lisa

23 Oktober 2012 | Ghana, Tamale

Entére lieve mensen,

De laatste werkweek is alweer aangebroken, na deze dag nog 2 dagen werken en dan begint onze rondreis terug naar het vliegveld. Deze week is er een nieuwe vrijwilliger gekomen uit Nederland die wij hier even in kunnen wijden. Het is haar eerste week en voor haar net zo moeilijk als onze eerste week was. Het is grappig om te zien hoe we gewend zijn geraakt aan de manier van leven, het eten en de omgeving. Wanneer ik sochtends wakker wordt denk ik: het is eigenlijk wel leuk, lekker wakker worden in de natuur en als je even wat dingetjes wil kopen, kost het je niet zo veel (dan denk ik aan de supermarkt waar je voor een boodschappentas vol zo je halve salaris in kunt leveren).

Wat ik heb gemist heeft niets te maken met materiele zaken. Dat wil niet zeggen dat ik er niet naar uit kijk om lekker te douchen zonder na 2 minuten alweer bezweet te zijn, je leuk te kleden zonder dat de kleren vies worden. En een broodje kaas met een koud glas melk te nuttigen voor je naar je werk gaat. Maar mijn vriend, familie en vrienden mis ik het meest.

We reizen van tamale naar techiman waar de grotten en vleermuizen zijn, van techiman naar kumasi en grote stad met een grote markt en de watervallen, van kumasi naar elmina en cape coast naar de slavenforden aan de kust en van daar naar accra waar we in de buurt een paar leuke beach resorts hebben gespot om onze laatste week nog even te ontspannen. Althans dat is ons plan en de namen zegt jullie natuurlijk weinig. We hopen nog veel mooie dingen te zien in de reis terug naar het zuiden.

Ik ben al begonnen om mijn tas in te pakken. Ik kwam met 2 bomvolle tassen, maar moet er met één terug reizen. Ik laat daardoor heel wat spulletjes achter voor mijn familie. Ook wat kleren, waar mijn familie weer dankbaar gebruik van gaat maken. Zo heb ik mijn broer blij kunnen maken met twee van mijn broeken ( ja mijn broer, deze kleren waren unisex hoor). En de rest van mijn familie ga ik nog blij maken met eten, slippers, cremétjes enzovoort. Het ziekenhuis krijgt nog 2 pakken steriele handschoenen en één pak met gewone handschoenen.

Vrijdagochtend worden we door mijn broer en zijn vriend met de motorking( een soort motor met een bak erachter) met onze tassen en fietsen naar het meet africa kantoor gebracht waarna onze spannende reis begint.

Ik heb er zin in:) mensen TIME FLY'S!

See you soon

  • 23 Oktober 2012 - 12:42

    Denise:

    He lies..

    Toch ook wel mooi om te zien hoe je ook gewend raakt aan alle verschillen met Nederland, hoe zwaar het ook is geweest. Jullie kunnen de nieuwe vrijwilliger vast veel leren en de eerste paar dagen op weg helpen en steunen.
    Ik weet zeker dat jullie heel veel moois gaan zien tijdens jullie reis. Samen bijkomen van en bijpraten over alle gebeurtenissen van de afgelopen weken. GENIET ERVAN!!!!!!

    Een kus en een hele dikke knuffel!


  • 23 Oktober 2012 - 13:29

    Peter En Anja:

    Morrie Lisa,

    geniet van je paar laatste werkdagen en natuurlijk van jullie rondreis.
    Have fun en see you soon!!

    Groetjes,
    Anja en Peter

  • 23 Oktober 2012 - 14:00

    Jeanette:

    Veel plezier! Ik kijk ernaar uit om jullie in november terug te zien op school en naar alle spannende verhalen te luisteren.
    Groetjes,
    Jeanette

  • 23 Oktober 2012 - 14:31

    Astrid:

    He Lisa,
    Super veel plezier de laatste dagen,het afscheid zal wel heel moeilijk zijn maar daarna samen genieten van jullie reis en alle ervaringen die jullie op gedaan hebben.
    Geniet er nog lekker van pas goed op elkaar!!
    Dikke kus op je neus Ron Astrid en de meiden

  • 23 Oktober 2012 - 15:16

    Rob En Caecilia:

    Hi Lisa,
    Maak er nog twee prachtige weken van samen met Eva. Have fun & take care!
    Grtjs, Rob en Caecilia

  • 23 Oktober 2012 - 15:40

    Pap En Mam:

    hoi hoi
    mooi verhaal weer nog een paar dagen en dan nog heerlijk 2 weken genieten
    en bijtanken .
    hopelijk zien jullie nog veel moois
    geniet er van
    wij zijn aan het aftellen en zullen blij zijn als jullie weer safe op nederlandse bodum staan.
    veel plezier samen.
    veel liefs en een hele dikke kus van pap en mam

  • 23 Oktober 2012 - 16:17

    Anita:

    Hey Lies, ja zo ga je weg en zo zit het er al weer bijna op!!! Wat gaat de tijd toch snel. Het zal moeilijk worden het afscheid daar!! Maar ze zullen blij met je zijn, en met alles wat je daar achterlaat. Ga heerlijk genieten van je rondreis samen met Eva! Veel plezier !! Dikke kus xxx Anita en Jos

  • 23 Oktober 2012 - 17:54

    Monique:

    Hoi Lies, nou genieten nog even van alles, je terugreis en dan weer lekker terug op Nederlandse bodem. We zien je gauw weer. have fun nog even en tot gauw.

    Liefs Paul en Monique

  • 23 Oktober 2012 - 18:04

    Toos En Ben:

    Hallo Lisa en Eva.Zoals je al zei,de tijd vliegt.Alweer je laatste dagen daar en dan de laatste weken nog even genieten van de terug reis.Voorjehet weet zit je weer lekker in je huisje aan de herenweg ,lekker bij peter op de bank.We wensen je nog hele fijne weken samen met Eva.

    Groetjes en liefs van Ben en Toos.

  • 23 Oktober 2012 - 18:04

    Toos En Ben:

    Hallo Lisa en Eva.Zoals je al zei,de tijd vliegt.Alweer je laatste dagen daar en dan de laatste weken nog even genieten van de terug reis.Voorjehet weet zit je weer lekker in je huisje aan de herenweg ,lekker bij peter op de bank.We wensen je nog hele fijne weken samen met Eva.

    Groetjes en liefs van Ben en Toos.

  • 23 Oktober 2012 - 18:05

    Ad En Anja:

    Hoi Lisa,

    De tijd vliegt inderdaad, zo kun je niet wachten tot je op reis gaat en zo moet je bijna alweer naar huis.
    We wensen je nog veel plezier op je rondreis en kom veilig weer terug naar huis.

    Dikke knuffel, Ad en Anja.

  • 23 Oktober 2012 - 18:37

    Men En Sid:

    hee liess,

    de tijd vliegt zeker, dat mag je zeggen. nog even en dan ben je alweer in het koude nederland.
    Dat bezweet zijn na het douche ga je nog missen als je deze sterveskou tegemoet kom.
    we hopen dat je een gave rondreis ga maken waarin je veel tegenkomt.
    Stiekem zijn we wel een beetje jaloers maarja, die andere weken in ghana had ik je niet nagedaan.
    hopelijk gaat alles goed nog de laatste weekjes, we zien je snel weer terug

    Dikke kus ons

  • 24 Oktober 2012 - 16:05

    Anne Juul:

    Hoi Lisa,

    Veel plezier, goeie reis, bedankt voor je mooie verhalen en tot gauw.
    Groetjes Anne juul

  • 24 Oktober 2012 - 19:09

    Sandra:

    Heee Lies!
    Ik heb je zo af en toe gevolgd en leuk om te lezen wat je allemaal beleefd heb!
    Nu bijna weer richting huis, alvast een goede reis en spreek je weer een keer hier thuis!
    xxx Sandra

  • 24 Oktober 2012 - 21:12

    Tiny Apeldoorn:

    Hoi Lisa en Eva,
    Ik wens jullie nog een mooie laatste werkdag,en dan afscheid, dat zal ook wel moeilijk zijn.
    En dan heerlijk nog even reizen, veel plezier en geniet ervan, en dan weer een goede reis naar huis!

    groetjes Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

6 oktober begint onze reis naar Indonesie, Thailand en Laos. 9 weken backpacken.

Actief sinds 25 April 2012
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 37973

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2016 - 08 December 2016

Indonesie, Thailand, Laos

26 Augustus 2012 - 09 November 2012

Ghana 2012

Landen bezocht: